ورود / ثبت نام

کنفرانس اقلیمی دوبی؛ امارات وعده کمک مالی ۱۰۰ میلیون دلاری به کشورهای در حال توسعه داد

 

سلطان احمد الجابر، رئیس کنفرانس کاپ۲۸ و رئیس شرکت بزرگ نفت امارات متحده عربی در کنفرانس بزرگ تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد که در دوبی برگزار شده گفت که «راهنمای» او همواره علم بوده است.

او گفت که کشورها باید قول بدهند که کاهش‌های جدی‌تری در انتشار گا‌زهای گلخانه‌ای خود ایجاد کنند و برای سه برابر کردن ظرفیت انرژی تجدیدپذیر و دو برابر شدن بهره‌وری انرژی با یکدیگر همکاری کنند. او افزود: «ما می‌دانیم که این اهداف کلیدی برای امارات متحده عربی به عنوان میزبان این اجلاس هستند».

آقای جابر گفت که برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نفت و گاز متعهد می‌شوند تا سال ۲۰۳۰ انتشار گاز متان را به صفر برسانند. اهمیت این مورد از این جهت است که متان ۲۸ برابر بیشتر از دی‌اکسید کربن در گرمایش زمین نقش دارد.

او گفت که کشورش برای مقابله با تغییرات آب وهوایی به کشورهای درحال توسعه ۱۰۰ میلیارد دلار کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کند که این کشورها مجبورنیستند که بین توسعه و اقدامی به نفع آب و هوا یکی را انتخاب کنند.

کنفرانس بزرگ تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد معروف به کاپ ۲۸ از امروز در شهر دوبی آغاز شده و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

کاپ مخفف «کنفرانس اعضای شرکت‌کننده» است. اعضای شرکت‌کننده در این کنفرانس کشور‌هایی هستند که کنوانسیون سازمان ملل متحد درباره تغییر اقلیم در سال ۱۹۹۲ را امضا کرده‌اند.

1402-09-09

0 پاسخ به "کنفرانس اقلیمی دوبی؛ امارات وعده کمک مالی ۱۰۰ میلیون دلاری به کشورهای در حال توسعه داد"

ارسال یک پیغام

X